Second Life© Linden Lab

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji

14 września 2007, 17:26

Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).



Gates chwali Jobsa

14 listopada 2009, 16:40

Podczas zorganizowanego przez stację CNBC programu Warren Buffett and Bill Gates: Keeping America Great, w czasie którego obaj biznesmeni odpowiadali na pytania studentów Columbia University, założyciel Microsoftu nie szczędził pochwał Steve'owi Jobsowi. Jeden z uczestników spotkania zapytał Gatesa co sądzi o Jobsie i jego pracy jako prezes Apple'a.


Nierzeczywiste, ale skuteczne

17 kwietnia 2012, 06:05

Nowozelandzcy naukowcy wykorzystali tzw. rozszerzoną rzeczywistość (AR od ang. augmented reality) do leczenia arachnofobii, czyli lęku przed pająkami.


Hakowanie peceta komórką

29 lipca 2015, 10:04

Izraelscy eksperci ds. bezpieczeństwa pokazali, w jaki sposób za pomocą tradycyjnego telefonu komórkowego (nie smartfonu) można dokonać ataku na komputer. Nie ma przy tym potrzeby wykorzystywania Wi-Fi, Bluetootha, USB czy połączenia kablowego.


Gracze

Narra - poloniści pomogą twórcom gier

16 stycznia 2019, 05:54

Literaturoznawcy tworzą oprogramowanie, które będzie wspierało twórców gier. Narzędzia badawcze używane przez polonistów pozwolą szybciej i taniej projektować skomplikowane struktury narracyjne i rozbudowane fabuły na miarę Wiedźmina.


Następnego dnia strona działała normalnie

Włamanie na stronę Komisji Bezpieczeństwa Atomowego

11 lutego 2007, 11:24

Kanadyjska Komisja Bezpieczeństwa Atomowego ze wstydem musiała przyznać, że hakerzy włamali się na jej stronę. W ostatnią środę (7 lutego) wizytujący witrynę Komisji mogli zauważyć, że przy każdym z dokumentów widnieje napis: "Do natychmiastowej publikacji”.


Fałszywa piracka witryna

6 lipca 2007, 11:33

Firma MediaDefender, która specjalizuje się w walce z nielegalnym rozpowszechnianiem treści chronionych prawem autorskim, założyła w tajemnicy witrynę MiiVi.com, która miała pomóc w walce z piratami.


Poczuj komórkę

28 listopada 2007, 22:58

Co można uzyskać dzięki inteligentnemu stosowaniu wibracji telefonu komórkowego? Okazuje się, że całkiem sporo – komórka będzie w stanie oszukać ludzkie zmysły. Możliwości takie ma system Shoogle, zaprezentowany przez badaczy z Glasgow University, który łączy pomiar przyspieszenia oraz precyzyjne dawkowanie wstrząsów z dźwiękami wydawanymi przez głośnik.  


Ecce Homo... mobilis

22 maja 2008, 09:01

Sherry Turkle, psycholog z MIT-u, bacznie przyjrzała się związkom współczesnego człowieka z elektronicznymi gadżetami. Twierdzi, że powinno się mówić o pojawieniu nowego typu osoby – Homo mobilis.


IBM patentowym rekordzistą

15 stycznia 2009, 10:39

IBM poinformował, że już po raz 16. z rzędu uzyskał w minionym roku najwięcej patentów na rynku. W 2008 roku Błękitny Gigant otrzymał 4186 patentów. Na drugim miejscu uplasował się Samsung (3515 patentów), następny był Canon (2114), później Microsoft (2030) oraz Intel (1776).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy